How to Add 2015 New Year Fireworks Decoration for Blogger

Add-2015-New-Year-Fireworks-Decoration-for-Blogger

Hi friends,Today i came up with new blogger tricks, its a awesome fireworks decoration for 2015 new year using JavaScript.It can be add it to your blog easily.This scripts works for every modern browsers. if you are interesting with it check below link before add it to your blogger. Hope this helps to decorate your personal blog,blogger tricks blog in this  new year 2015.

How to Add Christmas Lights Widget for Blogger


1. Go to Blogger Dashboard > Template
2. Backup your template
3. Click on Edit HTML
4. Find  </body>   and add below code just before it
<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
var bits=80; // how many bits
var speed=33; // how fast - smaller is faster
var bangs=5; // how many can be launched simultaneously (note that using too many can slow the script down)
var colours=new Array("#03f", "#f03", "#0e0", "#93f", "#0cf", "#f93", "#f0c");
//                     blue    red     green   purple  cyan    orange  pink
var bangheight=new Array();
var intensity=new Array();
var colour=new Array();
var Xpos=new Array();
var Ypos=new Array();
var dX=new Array();
var dY=new Array();
var stars=new Array();
var decay=new Array();
var swide=800;
var shigh=600;
var boddie;
if (typeof('addRVLoadEvent')!='function') function addRVLoadEvent(funky) {
  var oldonload=window.onload;
  if (typeof(oldonload)!='function') window.onload=funky;
  else window.onload=function() {
    if (oldonload) oldonload();
    funky();
  }
}
addRVLoadEvent(light_blue_touchpaper);
function light_blue_touchpaper() { if (document.getElementById) {
  var i;
  boddie=document.createElement("div");
  boddie.style.position="fixed";
  boddie.style.top="0px";
  boddie.style.left="0px";
  boddie.style.overflow="visible";
  boddie.style.width="1px";
  boddie.style.height="1px";
  boddie.style.backgroundColor="transparent";
  document.body.appendChild(boddie);
  set_width();
  for (i=0; i<bangs; i++) {
    write_fire(i);
    launch(i);
    setInterval('stepthrough('+i+')', speed);
  }
}}
function write_fire(N) {
  var i, rlef, rdow;
  stars[N+'r']=createDiv('|', 12);
  boddie.appendChild(stars[N+'r']);
  for (i=bits*N; i<bits+bits*N; i++) {
    stars[i]=createDiv('*', 13);
    boddie.appendChild(stars[i]);
  }
}
function createDiv(char, size) {
  var div=document.createElement("div");
  div.style.font=size+"px monospace";
  div.style.position="absolute";
  div.style.backgroundColor="transparent";
  div.appendChild(document.createTextNode(char));
  return (div);
}
function launch(N) {
  colour[N]=Math.floor(Math.random()*colours.length);
  Xpos[N+"r"]=swide*0.5;
  Ypos[N+"r"]=shigh-5;
  bangheight[N]=Math.round((0.5+Math.random())*shigh*0.4);
  dX[N+"r"]=(Math.random()-0.5)*swide/bangheight[N];
  if (dX[N+"r"]>1.25) stars[N+"r"].firstChild.nodeValue="/";
  else if (dX[N+"r"]<-1.25) stars[N+"r"].firstChild.nodeValue="\\";
  else stars[N+"r"].firstChild.nodeValue="|";
  stars[N+"r"].style.color=colours[colour[N]];
}
function bang(N) {
  var i, Z, A=0;
  for (i=bits*N; i<bits+bits*N; i++) {
    Z=stars[i].style;
    Z.left=Xpos[i]+"px";
    Z.top=Ypos[i]+"px";
    if (decay[i]) decay[i]--;
    else A++;
    if (decay[i]==15) Z.fontSize="7px";
    else if (decay[i]==7) Z.fontSize="2px";
    else if (decay[i]==1) Z.visibility="hidden";
    if (decay[i]>1 && Math.random()<.1) {
       Z.visibility="hidden";
       setTimeout('stars['+i+'].style.visibility="visible"', speed-1);
    }
    Xpos[i]+=dX[i];
    Ypos[i]+=(dY[i]+=1.25/intensity[N]);
  }
  if (A!=bits) setTimeout("bang("+N+")", speed);
}
function stepthrough(N) {
  var i, M, Z;
  var oldx=Xpos[N+"r"];
  var oldy=Ypos[N+"r"];
  Xpos[N+"r"]+=dX[N+"r"];
  Ypos[N+"r"]-=4;
  if (Ypos[N+"r"]<bangheight[N]) {
    M=Math.floor(Math.random()*3*colours.length);
    intensity[N]=5+Math.random()*4;
    for (i=N*bits; i<bits+bits*N; i++) {
      Xpos[i]=Xpos[N+"r"];
      Ypos[i]=Ypos[N+"r"];
      dY[i]=(Math.random()-0.5)*intensity[N];
      dX[i]=(Math.random()-0.5)*(intensity[N]-Math.abs(dY[i]))*1.25;
      decay[i]=16+Math.floor(Math.random()*16);
      Z=stars[i];
      if (M<colours.length) Z.style.color=colours[i%2?colour[N]:M];
      else if (M<2*colours.length) Z.style.color=colours[colour[N]];
      else Z.style.color=colours[i%colours.length];
      Z.style.fontSize="13px";
      Z.style.visibility="visible";
    }
    bang(N);
    launch(N);
  }
  stars[N+"r"].style.left=oldx+"px";
  stars[N+"r"].style.top=oldy+"px";
}
window.onresize=set_width;
function set_width() {
  var sw_min=999999;
  var sh_min=999999;
  if (document.documentElement && document.documentElement.clientWidth) {
    if (document.documentElement.clientWidth>0) sw_min=document.documentElement.clientWidth;
    if (document.documentElement.clientHeight>0) sh_min=document.documentElement.clientHeight;
  }
  if (typeof(self.innerWidth)!="undefined" && self.innerWidth) {
    if (self.innerWidth>0 && self.innerWidth<sw_min) sw_min=self.innerWidth;
    if (self.innerHeight>0 && self.innerHeight<sh_min) sh_min=self.innerHeight;
  }
  if (document.body.clientWidth) {
    if (document.body.clientWidth>0 && document.body.clientWidth<sw_min) sw_min=document.body.clientWidth;
    if (document.body.clientHeight>0 && document.body.clientHeight<sh_min) sh_min=document.body.clientHeight;
  }
  if (sw_min==999999 || sh_min==999999) {
    sw_min=800;
    sh_min=600;
  }
  swide=sw_min;
  shigh=sh_min;
}
// ]]>
</script><a href="http://computerlearningz.blogspot.in/"></a>
 Hint: If you want change fireworks colors. you have to change red color code with new color codes.

4. Now save your Template.

You are done. If you have any problem related with this new blogger tricks , New Year Fireworks Decoration for Blogger. Just leave a comment or  message .I will help to you. 

Comments

Popular posts from this blog

How to Play IPL Live Stream (.m3u8) File in Windows Google Chrome or MX Player